Online hulp bij schoolse vaardigheden

Welkom op mijn blog!

Alles over het begeleiden van kinderen bij het leren leren

Geplaats door op 4-9-20 in Rekenen

Dit verhaal is geschreven voor kinderen die moeite hebben met rekenen. Maar ook andere kinderen zijn van harte uitgenodigd. Het kunnen rekenen wordt niet alleen bepaald door veel te oefenen, ook de gedachte over het rekenen zijn belangrijk. In dit verhaal komen de gedachten over rekenen aanbod. Daarvoor wordt de lezer meegenomen op een ruimtereis. Tijdens de reis krijgt deze uitleg over de verschillende onderdelen van zijn/haar ruimtepak en mag het zelfs een heuse rechtszaak bijwonen. Met als doel inzicht te krijgen door uitzicht.

Geplaats door op 21-2-20 in Rekenen

Deze blog is geschreven voor jongeren die moeite hebben met rekenen. Ik hoop dat je na afloop van deze blog meer inzicht krijgt in jouw probleem met rekenen, zodat jezelf aan de slag kunt om dit probleem te laten verdwijnen. Het uitgangspunt is dat jouw gedachtes bepalen wat je wel of niet kan. Op deze manier bepaal jezelf hoe dat jouw toekomst eruit gaat zien. Wie weet speelt rekenen daar wel een grote rol in. Laten we zeggen: “Krijg een beter uitzicht door inzicht.”

Geplaats door op 21-2-20 in Leren

Deze blog is geschreven voor jongeren die huiswerk vervelend vinden, omdat ze er geen zin in hebben of het erg moeilijk vinden. De strekking is niet overtuiging, maar zelf onderzoek. Wat vind jij belangrijk en hoe wil je binnen jouw opvattingen omgaan met huiswerk? Uiteindelijk wordt alles wat je doet bepaald door jouw gedachtes. Is de gedachte: “Ik vind huiswerk moeilijk en niet leuk,” een helpende gedachte voor jouw toekomst.

Geplaats door op 21-2-20 in Lezen

Deze blog is geschreven voor jongeren die lezen niet leuk vinden. De strekking is niet overtuiging, maar zelf onderzoek. Wat vind jij belangrijk en hoe speelt lezen daar een rol in. Uiteindelijk wordt alles wat je doet bepaald door jouw gedachtes. Is de gedachte: “ik vind lezen niet leuk”, een helpende gedachte voor jouw toekomst?

Geplaats door op 21-2-20 in Spelling

Deze blog is geschreven voor jongeren die moeite hebben met spelling. Ik hoop dat je na afloop van dit schrijven meer inzicht krijgt in jouw probleem met spellen, zodat jezelf aan de slag kunt om dit probleem te laten verdwijnen. Het uitgangspunt is dat jouw gedachtes bepalen wat je wel of niet kunt. Op deze manier bepaal jezelf hoe dat jouw toekomst eruit gaat zien. Wie weet speelt spelling daar wel een grote rol in.

Geplaats door op 15-12-19 in Leren

Deze blog is geschreven voor ouders met kinderen in het voortgezet onderwijs. Wanneer kinderen eenmaal in het VO zitten is huiswerk soms een groot probleem. Hier bespreek ik wat je als ouder kunt doen om ook hun zo goed mogelijk te ondersteunen. Deze ondersteuning is gericht op het opbouwen van een positieve sfeer in huis, wat aan het hele gezin ten goede komt. De focus ligt niet op het kind met het huiswerkprobleem, maar wat jij als ouder kunt doen. Door inzicht krijgen we immers weer uitzicht!

Geplaats door op 1-10-19 in Rekenen

Dit artikel is geschreven voor kinderen en jongeren die graag geheimen ontdekken, maar ook ouders die in geheimen geloven mogen een kijkje nemen. Want zelfs in rekenen zijn nog niet ontdekte geheimen te vinden. In percentages heb ik één zo’n geheim gevonden. Dit geheim wil ik graag met jullie delen en wie weet zie jij dan weer nieuwe geheimen. Heel veel plezier op jouw ontdekkingsreis.
Handen op een boek

Geplaats door op 1-10-19 in Leren

Deze blog is geschreven voor ouders met kinderen die problemen hebben met het aanleren van schoolse vaardigheden, zoals dyslexie en dyscalculie. Maar ook ouders van kinderen die minder ernstige leerproblemen ervaren zijn van harte uitgenodigd. Hier bespreek ik wat je als ouder kunt doen om jouw kind zo goed mogelijk te ondersteunen. Deze ondersteuning heeft niets met lezen, spelling en rekenen te maken, maar gaan meer over de onbewuste aannames over het leerprobleem. Zodat ook jouw kind zijn talenten kan inzetten om een glorieuze toekomst te gemoed te gaan.

Geplaats door op 30-9-19 in Lezen, Spelling

Dit verhaal is geschreven voor kinderen die moeite hebben met lezen en spellen. Maar ook andere kinderen zijn van harte uitgenodigd. De boodschap is dat vooral onze gedachten bepalen wat we wel of niet doen. Daarvoor wordt de lezer meegenomen op een ruimtereis. Tijdens de reis krijgt deze uitleg over de verschillende onderdelen van het ruimtepak en mag het zelfs een heuse rechtszaak bijwonen.